Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

måndag 14 mars 2011

Våren är på väg!

Inte här än, men dagarna blir längre och solen (när den tittar fram) värmer riktigt skönt! Maken hade utomhus-jobb härom dagen och kom hem med en riktigt fin solbränna!
Så då börjar jag längta efter en duk i vårfärger till köksbordet. Sagt och gjort, bordet är stort så det får bli en lång löpare.
  
Grundblocket hämtade jag ur Quiltemagasinet nr 1/2011. Löparen ska bli 175 x 30 cm, och sen tillkommer bård och binding på ca 5 cm. Jag har tänkt att applicera lite blommor och blad (inte dom som fanns i Quiltemagasinet!) för att få riktig vårkänsla.


 
Mot syrummet!!


Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar