Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

fredag 22 april 2011

Mera tyg... Och lite ost

Idag är vi i Alkmaar i Holland och har upplevt 
Ostmarknaden här - en verklig upplevelse! Både för öga och gom.... Och visst blev det lite ostar med hem, närmare bestämt två kassar!

Och sen hittade vi en jättestor tygaffär - oj oj så mycket tyger!! Jag köpte ju lite grann, tyvärr ger inte kameran rättvisa åt färgerna. Det här tyget går i brunt och guld - så vackert!!

 Dom här båda skiftar i en massa olika nyanser, kunde inte motstå!

Inte heller som här gick att motstå, så bra kompletteringstyger... 
Det var billigt, inget av tygerna kostade över € 8,75/meter

3 kommentarer:

  1. Glad Påsk till er! Det ser ut som om ni har en fantastisk resa! Vilka fynd du gjort. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  2. Oj så fina tyger. Ha en fin Helg på Er resa.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, vilka kap! Speciellt det skiftande tyget ser alldeles ljuvligt ut!

    SvaraRadera