Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

fredag 23 september 2011

Kuddar

Vi har införskaffat en svart skinnsoffa som inte dom ljusa hundhåren fastnar till en ny pälsklädsel! Så jag behövde några kuddar för att pigga till den! I sista numret av Quiltemagasinet (nr 4-2011) fanns det här mönstret. Det var jätteroligt att sy!
 


Och det blir sex hjärteblock så jag har fyra stycken kvar som jag inte riktigt vet hur jag ska använda:
  • Fyrkantig duk med fyra block?
  • Löpare med de fyra blocken?
  • Eller fyra små dukar?
  • Eller två små dukar + en löpare med två block???????????? 
Möjligheterna är många... HJÄLP MIG!!

1 kommentar:

  1. Härliga kuddar du har sytt. De livar verkligen upp skinnsoffan

    SvaraRadera