Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

måndag 16 januari 2012

Början på pläd?

Jag har hittat tillbaka till symaskinen! Kanske lite för att "mina" sygrupper har startat igen efter juluppehållet. I den ena gruppen skulle vi sy ett gäng "delade kvadrater" och byta med varandra. Det var 320 kvadrater som skulle sys... Deadline var i höstas (oktober tror jag) när vi skulle byta med varandra. Jag har sytt lite extra kvadrater så den här är 135 x 175 än så länge. Har inte bestämt hur stor den ska vara, det får vi se!
Nu ska jag iväg till till min andra sygrupp. Kul att se vad dom har för sig!

3 kommentarer:

  1. Hur stor den ska bli?? Den ser ju rätt lagom ut som den är! Jättefin blir den i vilket fall som helst! Bra jobbat!! Här blir det inte mycket... har du möjligen lite sylust över att skicka till mig??
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I nuläget är den 196 x 135 cm. Jag har tänkt mig 15 cm bård runt om. Min sylust är också på lågvarv nu, åker till Thailand i morgon se!
      Kramar!

      Radera
  2. Din kvilt kommer att bli jättesnygg! Ha en trevlig resa till Thailand! Kram Catarina

    SvaraRadera