Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

torsdag 16 februari 2012

Handarbete i Thailand

Jag måste ha nåt att sy på med när vi är ute o reser! Den här gången hade jag sett en quilt på Rikstäckets första sida som jag gillade! Det var ett block sytt av romber så jag klippte till bitar, och så här ser det ut i dagsläget. Får se vad det blir till slut...

3 kommentarer:

  1. Oj... vilket jobb!! Men fint blir det med en hel himlapäll med stjärnor!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Javisst var kvilten fin som Barbro Blomstedt gjort och ser att din är på god väg. Bra handarbete att ha med sig. Kram

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vackert kommer det att bli och så härligt att få åka till Thailand. Jag är inte ett dugg avundsjuk. ;)

    SvaraRadera