Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

fredag 20 juli 2012

Planer...

Nu får vi se om jag har tagit mig vatten över huvudet!!
Jag var hos Margareta på Quilthjärtat på quiltcafé och började sy några block. Det var jättekul! Nästa gång fortsatte jag med flera block. Vad ska jag göra med dom då?? Tja... Jag behöver överkast till sängarna i husbilen! Det får nog bli många quiltcaféer hos Margareta... Här några block:


 
 

Undrar hur många block som går åt? Har inte mätt sängarna än! Ja ja, det blir kanske en fingertutt...

2 kommentarer:

  1. Lycka till med dina block, du ska se att så småningom har du tillräckligt för ett sängöverkast! Kram

    SvaraRadera
  2. Jaha... du ligger minsann inte på latsidan!! Du vet ju att många bäckar små blir nåt så småningom. Så det är bara att fortsätta så har du snart de där överkasten!
    Kram

    SvaraRadera