Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

onsdag 30 januari 2013

Det blir väl jul i år också!?

För ÄNTLIGEN är jag färdig med Luciatåget som jag började på för två år sedan... Sanningen att säga var jag orolig för vindsnurrorna,, men sedan vi gjorde ett projekt i Niorutorna kände jag mig tryggare med tekniken.


Ha det bra, alla!

4 kommentarer:

  1. Visst är den söt, Luciabonaden och du har lyckats jättebra. Jag utelämnde ju vindsnurrorna då jag inte ville ha den stor. Kram

    SvaraRadera
  2. Den blev jättefin. Får du behålla den själv??

    SvaraRadera
  3. Ojoj... alla dessa snurror... men det blev ju jättefint alltihop.
    Du är duktig du Kerstin!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att Din bonad Luciatåget blev mycket fin. Arbetet är ju klart i god tid till julen 2013.

    Dollandesign

    SvaraRadera