Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

måndag 22 april 2013

Mugbag!

Jag har sytt mig en muggväska! Jag såg den här väskan för länge sen på nätet och blev förtjust i den och äntligen kom jag till skott!



Här är länk till mönstret och den är inte svår att sy! http://www.red-brolly.com/red-brolly/2012/09/sew-chic-butterfly-mugbag.html

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Så praktisk och fin den blev.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Din muggväska är så fin, tycker jag, som ännu inte sytt mig någon sådan. Och jag gillar verkligen Din "saxknapp"!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Så bra att du påminner mig!! Jag måste ju också sy en sån... har länge tänkt göra en att till syträffarna! Din blev jättefin och knappen är pricken över i:et!!
    Kram

    SvaraRadera