Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

måndag 27 maj 2013

Sängöverkast till husbilen

Jag såg detta täcke på omslaget till ett nummer av Rikstäcket och blev helsåld! Tack, Barbro Blomstedt, som hade sytt det.



Täcket blir inte så stort, ca 95 x 200 cm. Nu ska det vita bitar i för att fylla ut till raka kanter. Sen får vi se hur jag ska göra...

7 kommentarer:

  1. Åh, vilket enormt arbete Du har lagt ner på detta täcket. Jag gissar att sy sytt i åtskilliga timmar och så har Du några timmar kvar tills det är färdigt. Jag tycker att Du har "lagt färgerna" så fint och jag fick en tanke på regnbågen när jag såg Ditt täcke.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Så fint Du får i husbilen med det täcket.
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Förstår att du blev inspirerad av Barbros täcke, det är ju jättefint och det kommer ditt också att bli. Kram

    SvaraRadera
  4. Det blir då så rysligt fint i husbilen !! Snygg är den din topp och ännu finare när den blir färdig!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt med stjärntäcket! Men blir det inte lite tjorvigt att sy dit "det vita" sist?

    KRAM
    Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Agneta, det blir ju halva hexagoner och 120-gradiga trianglar... Men jag är bra på matte!

      Radera
  6. Har sett det fina täcket under arbetets gång, det ska bli spännande att se det då det är klart, det blir JÄTTESNYGGT.

    SvaraRadera