Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

lördag 2 november 2013

Bokhyllan

Jag har blivit bibliotekarie!!
Här finns både quiltböcker och handbok för biodlare! Lite deckare och lexikon finns också med. Jag tänker göra ett hyllplan till, och så själva hyllan i svart eller kanske brunt...

3 kommentarer:

  1. Den är inte dum din bokhylla... ingen risk att få en bok fallande i huvudet ifrån den! Det är en rolig idé det där!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att detta var en festlig ide´!
    Bonaden som Du håller på att sy är tuff, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Den blir jättefräck. jag tror att mörkbrun hylla blir bra, inte så hårt som svart.
    Kram.

    SvaraRadera