Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

söndag 1 december 2013

En liten väska

Jag hittade dom här tygerna med sybehör och blev förälskad... Och sådana tyger måste ju bli en syväska vilket Britt-Inger Jönsson hade gjort ett trevligt mönster till. Väskan har fickor på både fram- och baksida. 

                                 

I fickan på baksidan sitter en liten hank med en karbinhake som man kan fästa ex.vis en liten sax i.



Väskan stängs med lock med dragsko.



Och eftersom det är måndag så länkar jag till Visa o Berätta hos http://bambisyr-evaj.blogspot.se/

Trevlig advent och kom ihåg att släcka adventsljusen! 






7 kommentarer:

  1. Skulle inte den visats igår?????Den ser jättefin ut, har också mönstret så snart kommer jag till skott och syr den! Kram

    SvaraRadera
  2. Din väska ser riktigt fin ut, verkligen passande tyger.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Ja, Du har verkligen hittat passande tyg till Din syväska.
    Den är så söt, tycker jag.
    Själv sydde jag en väska av detta mönster som jag visade på min blogg för tre veckor sedan. Tyckte att det var en bra mönster att sy efter!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Jaha... man kan använda det tyget till en syväska eller en nesse!! Så fin den blev! Kanske kan jag få till en också... nu när jag vet vad jag ska sy av min tygbit!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Välkommen till Visa och Berätta,måndag Kerstin och TACK för du länkade din fina sy väska!!Bambikram

    SvaraRadera
  6. Jättefin. Var får jag tag på mönstret? Jättefina tyger.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för inbjudan till KVILTEN.
    KRAM

    SvaraRadera