Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

måndag 10 februari 2014

En liten börs

Sist på Öresundsquiltarna fick man (för en krona!) ett mönster på en liten börs. Den var så rolig att sy så jag kunde inte sluta... 


 En börs blev en nyckelgömma och fick ett band att sätta nyckelknippan i.

Det är måndag och Visa och Berätta hos Bambi syr

8 kommentarer:

  1. Hoppades på att du ville INSPIRERA oss alla idag med dina fina börsar!!Tack,Kerstin för du länkade till Visa och Berätta.måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Jättesöta små börsar! kram

    SvaraRadera
  3. Jättegulliga börsar, den blev jag väldigt inspirerad av.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina små börsar och med mer än ett användningsområde ser jag - smart!

    SvaraRadera
  5. Men vad??!! Är jag portad från din blogg?? Äsch... jag struntar idet och kliver in ändå!
    Vad söta de är dina små börsar! Såna kan man stoppa både det ena och det andra i!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vist er de morsomme å sy... Det var tydelig populärt når jeg viste mönsteret på siste möte hos ÖQ.
    Vi gikk tomme for mönster under demoen, så resten måtte få det på mail.
    Man kan bruke alle sorters tyger, så det er lett å matche vesker mm.

    SvaraRadera
  7. Det var några små söta börsar som Du sytt, tycker jag. Kul att se dem i olika tyger!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  8. Verkligen söta små börsar, perfekt storlek och ett snabbt projekt..;)

    SvaraRadera