Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

måndag 30 juni 2014

Husbilen ska också ha sitt!

"Normalstora" underlägg är för stora att ha i husbilen så det fick bli en specialbeställning! Ut och mäta och dessa underlägg är 27 x 36 cm-


Jag har flyttat om färgerna så det är inte två som är likadana!!

 



Och så har jag Äntligen tagit mod till mig och testat på frihandsquiltning! Jag är riktigt nöjd med resultatet...
Det är måndag idag och det bästa med måndagar är Visa och Berätta hos EvaJ = Bambi syr så jag länkar till henne!

7 kommentarer:

  1. Underbara och INSPIRERANDE underlägg du sytt Kerstin!!!Ha en fortsatt trevlig husbils semester och Tack för du länkar idag till Visa och Berätta!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Fina tabletter du sytt. Ha en trevlig sommar i din husvagn!

    SvaraRadera
  3. De var jättefina och tar ej så stor plats

    SvaraRadera
  4. Vilka trevliga tabletter du har gjort till husbilen och din frihandskviltning ser hur bra ut som helst! Kram

    SvaraRadera
  5. Dina underlägg är mycket fina, tycker jag.
    Det är enbart tufft att de inte är identiskt lika, enligt mitt tycke!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Your talent makes my heart sing...such pretty designs, bless your heart.

    SvaraRadera
  7. Jättesnygga bordstabletter tycker jag!

    SvaraRadera