Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

söndag 31 augusti 2014

Dansk Patchworkforenings utställlning / årsmöte

Det var ju tur att vi åkte till Odense igår, idag hade det inte gått!! Gåsakviltarna, som skulle åka idag kom inte längre än till Lockarps trafikplats, sen var vägen avstängd! Max otur...

Denna bild är från Amiralsgatan vid Rosengård. 


Men jag var i Odense! Lite bilder tog jag, inte så många för jag var supertrött i benen! Där var ju så många butiker med så mycket vackra saker...!




Den här bi-tavlan var verkligen fantastisk!! Vilket arbete...

 

Men ALLA quiltarna var underbara, danskarna är så duktiga!

Ha det bra, och om du bor i Malmö ta fram simfötterna! 


1 kommentar:

  1. Heia
    Takk for koselig besøk på min blog..
    Danmark er alltid koselig for oss quiltere !

    SvaraRadera