Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

måndag 4 augusti 2014

En blusjacka med patchwork!

När vi körde på Jylland med husbilen tittade jag så klart in i de quiltbutiker som vi kom i närheten av. En av dessa var Slöjfen! Innehavaren syr inte enbart patchwork utan färgar egna tyger och designar kläder! Jag blev väldigt förtjust i den här modellen så det följde med mönster och tyg hem!

Färgen är helt fel på den här bilden, mycket bättre på detaljbilden!


Den var rolig att sy, lätt modell men eftersom jag inte syr kläder så ofta nu för tiden blev det en del sprättande! Den lilla fickan på höger framstycke syns dåligt men den har också rutor liknande dom på axeln.


Nu får det bli länk till BambiSyr och hennes Visa och Berätta!

(PS. Jag har syrummet åt norrsidan så det har gått att andas där... Och sy!!)

4 kommentarer:

  1. Oj vad du INSPIRERAR os idag Kerstin på Visa och Berätta!!
    Tack för du länkade/Bambikram

    SvaraRadera
  2. Så fin!! Får vi se den på lördag på ÖQ?

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Den var jättefin! Hoppas du har den på dig på lördag.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Jackan blev mycket trevlig! Ses på lördag! Kram Catarina

    SvaraRadera