Välkommen till min quiltsnack!

Höör, Skåne, Sweden
TygTokiga Kerstin är en bra beskrivning på mig! Enligt maken iaf... Och jag håller med. (Se ”Tröst för tygsamlare ”!) Jag har "alltid" hållit på med någon form av textilt hantverk. Det har varit trasmatteväv (köpte en loppäten vävstol mod större på auktion när jag var 16...!), virkning, stickning, frivoliteter, klädsömnad och nu lapptäcken, applikationer och quilt. Jag är med på Sysidan.se, Quilteforum.dk och Blogger och så Rikstäcket, Gåsakviltarna, Öresundsquiltarna, Lappligan och Nya Niorutorna! Jag har alltså fullt upp... Det kommer rapporter från syrummet, men kanske ett och annat tips från spisen också! Jag gillar att laga mat och det sätter sina spår minsann...

måndag 19 januari 2015

Ett babytäcke

går fort att sy, det är inte så stort. Och det är ju tur för ibland pockar ju bebisen på sitt täcke i en rasande fart! Så icke fallet här som tur är för jag gillar inte att ha tidspress!
Jag visste inte hur det skulle se ut men utgick från mina "nalle-block". Sen försöka sätta hjärnkontoret och detta blev resultatet. Jag är nöjd!

Färgen på fotot är inte rätt, ramen är grönare. Nu återstår quiltningen... 
Jag länkar så klart till EvaJ Bambi syr här på måndag morgon!

Ha det bra och stanna vid symaskinen idag, det kan vara halt!!

4 kommentarer:

  1. Fint babytäcke du sytt! Ja det går fort att sy dom och det är kanske just det som gör att det är så kul?
    Kram Heléne

    SvaraRadera
  2. Så gulligt med nallarna, kommer att uppskattas av babyn! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vilka jättesöta nallar! Täcket är så fint!
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Så fint babyteppet! Koselig med bamsene!

    SvaraRadera